A NÉMET AUTOZEITUNG TÉLI GUMI TESZTJÉN IS SIKERESEN SZEREPELT A NOKIAN

hétfő szeptember 26, 2016

A német Autozeitung 13 téli és egy négyévszakos gumiabroncsot tesztelt 205/55 R16 méretben havas, vizes és száraz útviszonyok között tette. Mindezt 18 kritérium alapján 2000 teszt kilométeren keresztül.  

Nemcsak Németországban változatos és mondhatnánk, hogy szélsőséges az időjárás, hanem nálunk, Magyarországon is, különösen, ha figyelembe vesszük az elmúlt egy hét időjárását: múlt héten még 30 °C fölött járt a hőmérséklet, míg most már 15 °C körül. A változékony időjáráson túl a közelgő tél is ösztönözte a német Autozeitung újságot, hogy 13 téli gumiabroncsot és egy négyévszakos gumit teszteljenek VW Golf 1.6 TDI/1.4 TSI gépjárműveken.

A HIDEG BEÁLLTÁVAL NEHOGY AZ ARCUNKRA FAGYJON A MOSOLY!

hétfő szeptember 26, 2016

Lassan, de biztos beköszönt a hideg idő. A hőmérséklet csökkenésére autónkat is fel kell készítenünk, hogy a hidegebb napokon is gond nélkül autózhassunk. A tél beálltával a téli gumiabroncsok felszerelése mellett további teendőink is vannak.

A biztonságos közlekedés érdekében illetve, hogy egy csípős reggelen is időben elindulhassunk, autónkat fel kell készítenünk még a nagy hideg beköszönte előtt. A gumiabroncsok állapota alapvető kérdés. Téli gumiabroncsunk minimális bordamélysége 3,5-4 milliméter között legyen, ha ennél kisebb, akkor mindenképp le kell cserélnünk. A gumi állapota mellett érdemes a guminyomást is ellenőriznünk és megfelelő értékekre állítani, ezt ismételjük meg kéthetente. 

A PIRELLI ÚJ TÉLI GUMIABRONCSA, A CINTURATO WINTER

hétfő július 25, 2016
A Pirelli új téligumija a Cinturato Winter teljes kontrolt ígér havas úton illetve biztonságot száraz és vizes körülmények között is. A Cinturato Winter téli gumiabroncs élvezhető vezetést tesz lehetővé, emellett biztonságot nyújt minden téli körülmény között. A mintázat kopás jelzővel is el lett látva, ha a „NOW SNOW” feliratból a „W” (4mm) eltűnik, akkor a Pirelli ajánlása szerint le kell cserélni a gumiabroncsot, hogy a kiemelkedő havas teljesítményt továbbra is fenntartsa. Legfőbb előnye, hogy kiváló teljesítményre képes téli körülmények között és teljes termékválasztékkal rendelkezik a személy, a városi SUV és a Crossover szegmensben. Kiemelkedő eredményt ért el a zajszint mérése közben (-6db), amivel az egyik leghalkabb téli abroncsnak járó címet is megkapta. A mintázatról A forgásirányos V-alakú mintázat kialakítás magas szintű mechanikai tapadást eredményez bármilyen felületen, továbbá kiváló kezelhetőséget biztosít jelentős hó esetén is. Az innovatív mintaárok kialakítással nagyobb vízkiszorítás érhető el, így nagyfokú ellenállást nyújt az aquaplaninggel szemben és biztonságot ad nedves útfelületen is. Az új anyagok és profil kialakítás révén egyenletesebb a nyomáseloszlás a felületen, amely javítja a száraz úton való tapadást. Ez egyenletes teljesítményt és csökkentet zajszintet biztosít az abroncs teljes élettartama alatt. Figyelje webáruházunkat melyben hamarosan elérhető lesz a Pirelli Cinturato Winter!

NOKIAN WR A4 - FELEJTSD EL AZ ELŐREJELZÉSEKET

hétfő július 25, 2016
Több mint négy év fejlesztés eredménye a sportos Nokian WR A4 téli gumiabroncs. A futófelület mintázata, a struktúra és gumi vegyületek a finn szakértelmet és a tőlük elvárható ezer órányi számítógépes modellezést, laboratóriumok közötti összehasonlítást és változó körülmények közötti hiteles vizsgálatot tükrözi. Ellenőrzött biztonság A változó téli időjárás bajnokaként, a Nokian WR A4 biztonsági tulajdonságait a Nokian Tyres saját „Fehér pokol” vizsgaközpontjában finomították, a jellegzetesen sarkvidéki Lappföldön – Ivalo községben. A Nokian tesztpályáján rendelkezésre álló latyakos-csúszás vizsgálati módszer lehetővé tette számukra, hogy a gumiabroncsok latyak tulajdonságait vizsgálva új szinteket érjenek el. Megbízható, gondtalan vezetés A Nokian WR A4 asszimetrikus futófelület mintázata lehetővé teszi, hogy pontosan irányítható legyen a téli gumiabroncs latyakos és a száraz utakon egyaránt. A merev külső váll, a középső területen elhelyezkedő százlábú lamellák és a belső vállban elhelyezkedő zóna-optimalizált lamellák teljes hatása alkotnak egy ellenőrzött kombinációt, amely lehetővé teszi a Nokian WR A4 biztonságos és kényelmes futását. A precízen optimalizált barázda struktúra és az új innovációk garantálják, hogy a Nokian WR A4 nyugodt és csendes módon érintkezzen az úttal különböző útviszonyok mellett. Fejlett téli tapadás száraz, nedves és hófödte utakon Rendkívül stabil és kiegyensúlyozott teljesítmény Maximális kényelem Coanda technológia A belső vállon található barázda blokkok ívelt, rámpához hasonló kialakítása vezeti és felgyorsítja a víz áramlását a hosszirányú rovátkákból a keresztirányú rovátkákba. A kiváló vízen történő felcsúszást megakadályozó tulajdonságok még a gumiabroncs kopásával is megmaradnak. Százlábú lamellázás A központi részt egy szilárd hosszirányú bordázat dominálja, amely kiálló lamellákkal rendelkező bordázati blokkokból áll össze, ezért is hasonlít a százlábú lábnyomára. A felosztott 3 dimenziós százlábú lamellázás maximális érintkezési felületet biztosít, és különböző elfordulási szögekben is maximálishatást nyújt, ezzel növelve a tapadást a havon és a latyakon is, valamint javítva az irányítást.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

péntek július 22, 2016

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

csütörtök július 21, 2016

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.

Acél vagy alufelnit válasszunk télre?

vasárnap június 22, 2014

Vannak akik kizárólag alufelniben gondolkodnak, a dizájn miatt, mások meggyőződve állítják, hogy a sós hólé, azaz a téli időszak megeszi az alumíniumot, ezért gazdaságosabb ha acélfelnit választunk.

De hol az igazság? Melyik tábornak van igaza?

A két típus között valóban kompromisszumot kell kötni. Az acélfelnik jelentik a gazdaságos megoldást. (Olcsóbbak és strapabíróbbak alumínium társaiknál és kevesebb „törődést” igényelnek.) Cserébe „unalmasabbak” és kevesebb variáns található meg a piacon.

Hogyan működik egy Run-Flat, azaz defekttűrő abroncs?

szerda május 28, 2014

Nem is gondolnánk, mennyi mindent ültetnek át a gyártók, az autó-motorsport világából, a polgári közlekedésbe. A különböző versenysorozatok nem csupán kiváló reklámfelületet és egyéb marketing lehetőséget nyújtanak tehát a gyártóknak (autó és gumiabroncs cégek egyaránt), hanem kiváló tesztelési és fejlesztési lehetőséget is.

Ilyen átvett fejlesztés az úgynevezett Run-Flat vagy magyar nevén defekttűrő abroncs. Igaz a polgári közlekedésben – talán magasabb ára miatt – még nem érte el azt a népszerűséget, mint egyes versenysorozatokban, a tendencia kecsegtető, hiszen egyre több modell készül megerősített oldalfallal és a fogyasztói ár is csökkenést mutat.